1. številka revije TIM

Novica iz dne 12.9.2019

1. številka revije TIM

Izšla je 1.  številka revije TIM v šolskem letu 2019/2020. V njej najdete naslednje vsebine:

2      31. alpski pokal letečih RV letalskih maket
5      Prvo svetovno prvenstvo v kategoriji F5J
8      Tekmovanje ladijskih modelov IMBRA v Velenju
10    Nike smoke – ameriška sondažna raketa
26    Začetniški model terenskega šestkolesnika
12    Jadralno letalo Kobilica (1. del) -     Začetki jadralnega letenja v Mariboru
14    Bojna ladja SMS König (Revell, kat. št. 05157, M: 1 : 700)
17    Porsche 356 C cabriolet (Revell, kat. št. 07043, M: 1:16)
20    Detektor prahu (1. del)
22    Prvi koraki v Arduino - Sporočilo za stisko SOS
32    Slika z morskim motivom
34    Urejen delovni kotiček s sistemom Pin & Peg
36    Okrasni pano iz starega okvirja okenskega krila
37    Novo na trgu
38    Podstavek za mobitel, osvetljen z LED-diodami

Iz vsebine:

PRVO SVETOVNO PRVENSTVO V KATEGORIJI F5J

Po lanskem prvem evropskem prvenstvu RV jadralnih modelov z električnim pogonom kategorije F5J v Bolgariji je FAI izvedbo prvega svetovnega prvenstva v tej kategoriji zaupal Slovaški. Svetovno prvenstvo je izvedel Modelarski klub Trnava v dneh od 11. do 17. avgusta. Organizatorji na Slovaškem imajo bogate izkušnje z organizacijo tekmovanj F3J za svetovni pokal in Eurocontest, organizirali pa so tudi že evropska in svetovna prvenstva v tej kategoriji. F5J je razmeroma mlada modelarska kategorija FAI, v kateri je bilo letos prvič izvedeno tudi svetovno prvenstvo. Da ta kategorija postaja vse bolj priljubljena tako v Evropi kot drugje po svetu, dokazuje tudi množična udeležba na letošnjem prvem svetovnem prvenstvu, saj so se ga udeležile ekipe iz 39 držav. Modeli so podobni kot v kategoriji F3J; opremljeni so z elektromotornim pogonom in propelerjem za vzlet namesto štarta z vlečno vrvjo. Ta kategorija je v zadnjih dveh letih postala tako množična predvsem zato, ker tekmovalec ne potrebuje dveh pomočnikov za štart modela. Tudi prostor, potreben za letenje, je precej manjši kot za kategorijo F3J. Vse to so razlogi, da se je pri nas enako kot drugje večina tekmovalcev kategorije F3J preusmerila na F5J.

JADRALNO LETALO KOBILICA (1. DEL) - ZAČETKI JADRALNEGA LETENJA V MARIBORU

S koncem prve svetovne vojne se je zaključilo pionirsko obdobje letalstva. Letalstvo je postalo dejavnost, ki je privlačila čedalje večje število navdušencev. Sprva so se letalski navdušenci le težko ukvarjali s to dejavnostjo, razen če se niso pridružili letalstvu v vojski. Leta 1921 so demobilizirani vojaški letalci v Beogradu ustanovili Srbski aeroklub, ki se je naslednje leto preimenoval v Aeroklub Srbov, Hrvatov in Slovencev Naša krila. Zgledoval se je po francoskem aeroklubu in njegovih organizacijskih pravilih. Med ustanovitelji sta bila tudi dva Slovenca, Stanko Bloudek in Josip Kras ter občina Brežice. Osnovna dejavnost kluba je bila popularizacija letalstva in širjenje klubske mreže po drugih krajih kraljevine. Po ustanovitvi aerokluba Naša krila v Ljubljani sta si major Lujo Mičić in dr. Ivo Šestan konec leta 1927 tudi v Mariboru prizadevala ustanoviti oblastni krajevni aeroklub. Po ustanovni skupščini 20. decembra 1927 se je vanj vključilo veliko uglednih meščanov in že po enem mesecu so imel tri člane ustanovitelje ter 1765 rednih in podpornih članov. Navdušenje nad letalstvom se je še posebno razširilo med šolsko mladino.

Člani kluba so organizirali razna predavanja, si prizadevali za ureditev letališča in kmalu izvedli tudi prvi letalski miting v Mariboru, ki se ga je udeležilo 30.000 gledalcev. Miting so pripravili tudi v letih 1929 in 1930. Med živahnim letalskim dogajanjem v Mariboru sta se kmalu zgodili tudi dve letalski nesreči, ki sta terjali dve smrtni žrtvi, en udeleženec pa je bil hudo poškodovan. Nesrečna dogodka sta v veliki meri vplivala na upadanje zanimanja za letalstvo v regiji.

Razočaranje množic pa ni zmanjšalo delovnega elana pri mladem letalskem zanesenjaku Vinku Humeku, ki je v letu 1929 začel po lastni zamisli graditi jadralno letalo s prostonosečim krilom.

PRVI KORAKI V ARDUINO - SPOROČILO ZA STISKO SOS

Računalniki in pametni telefoni so postali del našega vsakdanjika. Čeprav jih ves čas uporabljamo, se večinoma ne zavedamo, kaj se dogaja v ozadju. Kaj pa če nas zanima, kaj se skriva pod pokrovom, kako deluje in ali lahko sami kaj spremenimo? Na ta vprašanja lahko deloma odgovorimo z uporabo krmilnika Arduino (v nadaljevanju Arduino). Ne gre za pravi računalnik, saj nima operacijskega sistema in razen programa, ki ga bomo predstavili, ne omogoča nalaganja dodatnih aplikacij. Ker pa deluje zelo podobno kot pravi računalniki, je odlično orodje za učenje. V nadaljevanju si bomo ogledali primer s svetlečo diodo in vsem, kar je potrebno, da svetleča dioda prek Arduina začne utripati. Nazadnje pa bomo predstavili še primer sporočila za stisko SOS s pomočjo Morsejevih svetlobnih znakov.

ZAČETNIŠKI MODEL TERENSKEGA ŠESTKOLESNIKA

Modeli avtomobilov, džipov in tovornjakov oziroma prekucnikov iz vezane plošče so zlasti med mlajšimi modelarji že od nekdaj zelo priljubljeni. Ker se je tudi letos bralcem Tima pridružilo kar nekaj takih, ki si morajo potrebne izkušnje za gradnjo zahtevnejših modelov še pridobiti, smo zanje pripravili načrt za atraktiven izdelek, ki mu bodo zagotovo kos.

Načrt je nastal po na internetu objavljenih risbah in fotografijah šestkolesnega terenskega vozila tovarne Mercedes-Benz z oznako G 63 AMG 6x6, ki je bil javnosti prvič predstavljen pred šestimi leti. Gre za najzmogljivejšo in obenem najbolj ekstravagantno različico legendarnega vozila G4 W31, ki ga je ista tovarna izdelovala v letih 1934-1939. Sodobno izpeljanko, ki so ji nadeli terenske pnevmatike in platišča ter namestili zmogljivo vzmetenje, so pri Brabusu menda razvili za nekega premožnega kupca z arabskega polotoka. Naš model je izdelan v merilu 1 : 20.

Datum: 
četrtek, 12. September 2019