3. številka revije Tim

Novica iz dne 6.11.2018

3. številka revije Tim

Izšla je 3. številka revije TIM v šolskem letu 2018/2019. V njej najdete naslednje vsebine:

2     Slovenski raketni modelarji dvakrat svetovni podprvaki, Włocławek, 29. 7.–4. 8. 2018
5     »Klöve« - šolski RV jadralni model
8     Model turške dvojambornice gület (3. del)
11   Pogo/pogo-hi
14   Električna lokomotiva SŽ 541 v merilu 1 : 120
16   Sovjetski težki tank IS-2 (Revell, kat. št. 03269, M: 1 : 72)
18   Novo na trgu
19   MobiRobi – Izdelajmo robota pri pouku tehnike
24   Znebimo se plesni na stenah
28   Lonček za pisala in vaza iz papirja
32   Modro-bele tekstilije (3. del)
34   Okraševanje z lesenimi štampiljkami blockwallah
36   Vezenine s križci nekoliko drugače

Iz vsebine

SLOVENSKI RAKETNI MODELARJI DVAKRAT SVETOVNI PODPRVAKI

Na letošnjem mladinskem in članskem svetovnega prvenstva raketnih modelarjev, ki je potekalo v Włocławeku na Poljskem, je slovenska reprezentanca raketnih modelarjev Letalske zveze Slovenije v hudi konkurenci prek 300 tekmovalcev iz 24 držav osvojila štiri medalje – dve srebrni ekipno in dve bronasti med posamezniki, od teh eno mladinsko, in dokazala, da še vedno ostaja v svetovnem vrhu. Barve Slovenije je tokrat zastopalo 14 tekmovalcev in tekmovalk iz vseh slovenskih klubov, kjer gojijo to dejavnost. To so bili Jože Čuden, Anton Šijanec, Miha Kozjek, Tomaž Starin in Anže Mihelčič iz ljubljanskega ARK V. M. Komarov, Janko Rupnik, Miha Rupnik, Tilen Čuk in Janez Ovsec iz MMK Logatec, Marjan Jenko in Živa Brinovec iz ARK Vega iz Šmarjete, Drago Perc in Sonja Palovšnik iz mariborskega ARK Mistral ter Primož Turk iz novomeškega ARK Apollo, poleg teh pa je na prvenstvu kot časomerilec sodeloval še Andrija Dučak (ARK V. M. Komarov).

»KLÖVE« - ŠOLSKI RV JADRALNI MODEL

Kakšen letalski model izbrati, ko se ponudi priložnost za delo v krožku s skupino petnajstletnih šolarjev? Po prosto letečem sobnem modelu »Dow Cup«, ki smo ga že izdelali, preizkusili v praksi in z njim tudi tekmovali, je nastopil trenutek za nekaj bolj podobnega pravemu letalu z možnostjo radijskega vodenja. Pri dveh urah tedensko, kolikor sem jih imel na razpolago, in predvidenimi stroški se mi je RV jadralni model za visoki štart in pobočno letenje izkazal kot pravilna odločitev. Takega modela doslej še nisem videl.

Cena materiala za gradnjo modela vključno s sprejemnikom, servomehanizmi in akumulatorsko baterijo ne bi smela presegati 50 evrov. Po tej ceni pa na trgu ni mogoče v sestavljanki najti modela z razpetino kril 1500 mm. Pri tem so mi velikodušno priskočili na pomoč v klubu LSG Rissen, kjer so bili pripravljeni pokriti stroške tečaja, toda za to niso imeli primerne sestavljanke.

MOBIROBI ‒ IZDELAJMO ROBOTA PRI POUKU TEHNIKE

Za učitelja je prav poseben izziv, kakšen izdelek izbrati, da bi ga učenci radi izdelovali pri pouku tehnike in tehnologije v osnovni šoli. Če nočeš izdelovati dolgočasnih in že izpetih razno raznih škatel, si takoj omejen s stroški za nabavo materiala za posameznega učenca. Izdelek mora biti poleg tega, da je učencem zanimiv, tudi čim bolj uporaben, da se jim bo dolgo časa zdel res »kul« ter jim bo v spodbudo pri nadaljnjem delu. Sam pri tem vedno pomislim, kaj se mi je zdelo še posebej zanimivo pri tehniki in krožkih na Osnovni šol III v Murski Soboti, kjer so mi svoje znanje nesebično prenašali učitelji Miran Podojsteršek, Rajko Grčar in Jože Horvat, za kar sem jim še danes hvaležen. Ob tem seveda ne smem pozabiti na članke v reviji TIM, ki so neizčrpen vir idej za izdelavo najrazličnejših izdelkov. To mi je še vedno izhodišče pri izbiri zanimivih tem, vendar moram upoštevati tudi interese in spretnost posameznih učencev ter slediti trendom na najrazličnejših tehničnih področjih, ki se pa zaradi interneta zelo hitro spreminjajo. Na koncu pa moram pri vsebini paziti tudi na učni načrt.

Ko sem za potrebe modelarskega krožka skonstruiral ter sprogramiral ceneno namensko vezje Miharix WiFi RC, sem takoj pomislil, da bi ga morda lahko uporabil tudi kot del izdelka pri rednem pouku tehnike in tehnologije. Nenazadnje, interaktivno povezati izdelek s priljubljenimi mobilnimi napravami zna biti mikavno za večino učencev in diši po potencialno kul izdelku. V tem prispevku predstavljam tak izdelek, ki sem ga lani z učenci izdeloval pri pouku tehnike v 7. razredu.

VEZENINE S KRIŽCI NEKOLIKO DRUGAČE

S tem člankom želimo dokazati, da vezenje s križci kot ena izmed najbolj priljubljenih in razširjenih ter hkrati tudi najpreprostejših oblik ročnih del nikakor ni povezana zgolj z okraševanjem prtov in prtičev, brisač, posteljnine in oblačil, ampak jo je mogoče uporabiti tudi v kombinaciji z lesom, kartonom, gumo, pluto, pločevino, akrilom in drugimi umetnimi masami ter še s čim. Vezenje je tudi pomemben del slovenske tradicije in kulturne dediščine, ki jo iz pozabe lahko pomaga reševati tudi članek, kot je ta.

Datum: 
torek, 6. November 2018