6. številka revije Tim

Novica iz dne 11.2.2019

6. številka revije Tim

Izšla je 6. številka revije TIM v šolskem letu 2018/2019. V njej najdete naslednje vsebine:

2    40 let Pokala Ljubljane
6    Sondažna raketa maxus (2. del)
8    Model turške dvojambornice gület (6. del)
12  Samogradnja maket lokomotiv (1. del)
14  Protiletalski tank IV wirbelwind
     (Revell, kat. št. 03267, M: 1 : 72)
17  Flower Class Corvette HMCS Snowberry
     (Revell, kat. št. 05112/05132, M 1 : 72/1 : 144)
20  Barvanje in staranje koles tovornega vozila
22  Mehanov vossloh G2000 BB z asimetrično kabino
23  Papirnato letalce za let na daljavo
24  Merilnik reakcijskega časa
29  Stojalo za sušenje domačih testenin
34  Domači balzam za ustnice
36  Pletenje košar
38  Okrasitev prostora z geometrijo
40  Novo na trgu

Iz vsebine

40 LET POKALA LJUBLJANE

Pokal Ljubljane je mednarodno tekmovanje FAI raketnih modelarjev z najdaljšo tradicijo na svetu in že dolga leta tudi finale svetovnega pokala. Štiri desetletja so za skupino zanesenjakov, ljubiteljev raketnega modelarstva in aktivistov tehnične kulture, res dolgo obdobje. V izvajanje prireditve, ki se je začela kot slovensko tekmovanje v nizu zveznih tekmovanj raketnih modelarjev nekdanje skupne države, je danes vpeta že peta generacija prizadevnih članov ljubljanskega Astronavtsko raketarskega kluba Vladimir M. Komarov, pri izvedbi tekmovanja pa jim radi pomagajo tudi številni prijatelji in kolegi iz domovine in tujine. Prvi tovrstni klub pri nas, ki letos praznuje že 50 let uspešnega delovanja, ponosno nosi ime pionirja osvajanja vesolja ter prve žrtve vesoljskih poletov, sovjetskega kozmonavta Vladimirja Komarova.

SAMOGRADNJA MAKET LOKOMOTIV

Že od ranega otroštva so me privlačile železnice, še posebno parne lokomotive, in vedno sem si želel izdelovati njihove modele ali makete oziroma makete lokomotiv, ki so me navduševale že od otroških let. Še vedno imam v nosu vonj dima, v ušesih pa značilno sikanje pare iz raznih pipic. Za vlakoljubca ni lepše melodije, kot je dolg zategnjen pisk lokomotive v tesni dolini ali otožen pisk v meglenih ali deževnih dneh. Kje so že tisti časi, ko so bili takšni prizori nekaj povsem vsakdanjega.

Ko sem se prvič srečal z modeli parnih lokomotiv na živo paro, izdelanih v samogradnji, me je to povsem prevzelo in spodbudilo, da tudi sam izdelam nekaj takega. Navezal sem stike s konstruktorji ter z njihovo pomočjo izdelal prvo lokomotivo v merilu 1 : 10. Kmalu sem ugotovil, da takšnega standarda ni, zato sem se lotil druge lokomotive v merilu 1 : 4 in jo tudi uspešno dokončal.

Med množico parnih lokomotiv je težko najti tip, ki je primeren za ročno izdelavo. Industrija modelov ponuja tako rekoč vse, kar je na resnični železnici, sam pa vedno poskušam izdelati edinstven model lokomotive. Ker želim s tem ohraniti tudi nekaj tehnične kulturne dediščine, izbiram med manj znanimi lokomotivami. Parne lokomotive so v dobrih dvesto letih razvili v neverjetne stroje, nastanek električnih lokomotiv (pred dizelskimi) pa je povzročil njihov zaton in jih potisnil v pozabo.

BARVANJE IN STARANJE KOLES TOVORNEGA VOZILA

Pri sestavljanju plastičnih maket se marsikdo sprašuje, kako pobarvati kolesa tovornega vozila ali osebnega avtomobila tako, da bi bila čim bolj podobna pravim. Seveda obstaja več načinov, kako priti do želenega rezultata. Enega od teh vam bom predstavil v tej številki revije TIM.

Barval in staral bom kolesa makete tovornega vozila TAM-110, katerega je mariborska tovarna avtomobilov izdelovala za različne namene, največ pa za takratno JLA.

Kot je priporočljivo pred vsakim barvanjem maket, sestavne dele temeljito operemo v topli vodi z dodanim detergentom za pomivanje posodo, jih speremo in dobro posušimo.

Barvati začnemo s temeljno barvo, oziroma tako imenovanim primerjem…

STOJALO ZA SUŠENJE DOMAČIH TESTENIN

Velika priljubljenost oziroma gledanost kuharskih oddaj na televiziji se odraža med drugim tudi v povečanem zanimanju za nekatera opravila v gospodinjstvu, ki so bila v časih naših starih staršev nekaj vsakdanjega, zdaj pa spet postajajo moderna. Tako je na družbenih omrežjih mogoče zaslediti množico (s)poročil ter slik, s katerimi se bolj ali manj spretni gospodinje in gospodinjci pred drugimi postavljajo s svojimi izdelki, recepti zanje in nasveti. Napisano vsekakor velja tudi za izdelavo rezancev. Ker je postopek razmeroma preprost, marsikdo testenine izdeluje kar doma.

Zanimivo je, da se na internetnih forumih, namenjenih izmenjavi kuharskih veščin in izkušenj, pojavlja zelo malo vprašanj v zvezi z izdelavo samega testa za rezance, precej več pa jih je povezanih s sušenjem že narejenih »štren«. Najpogosteje se za ta namen uporabljajo čiste, zlikane krpe, prti ali celo rjuhe. Če bi bili rezanci suhi v nekaj urah, bi to še nekako šlo, ker pa se lahko sušijo tudi nekaj dni, tak postopek njihovega sušenja zlasti v majhnih stanovanjih nikakor ni najbolj praktičen. Iznajdljivejše gospodinje si zato pomagajo tako, da sveže rezance sušijo na krpah, razprostrtih kar prek zložljivega sušilnika za perilo, daljših lesenih kuhalnic ali zgornjega roba naslonjala stola, marsikje pa je mogoče videti tudi preprosta kovinska ali lesena in tudi zložljiva stojala.

Za količkaj trdno stojalo je treba v trgovini ali pri prodajalcih suhe robe na tržnici odšteti nekaj deset evrov. Seveda ga je ob pomoči slik z interneta mogoče za manj denarja izdelati tudi v samogradnji, pri čemer je to lahko izziv za domače mojstre, ki radi sami skonstruirajo kaj novega.

Datum: 
ponedeljek, 11. Februar 2019