Vsebina tekmovanja
Tekmovanje poteka v programiranju s programom logo (MSW LOGO verzije od 6.4. dalje ali učno okolje logo 1.0.), pascal (od verzije turbo pascal 6.0 oz. FPC 2.2.0 dalje), python (verziji 2.7, 3.4 in 3.5) in v programu scratch (http://scratch.mit.edu/projects/editor/?tip_bar=getStarted).
Kategorije
Logo od 4. do 6. razreda v dveh težavnostnih skupinah:
A logo skupina: 4. razred
B logo skupina: 5. in 6. razred
Pascal ali C od 7. do 9. razreda v treh težavnostnih skupinah:
C pascal ali C skupina: 7. razred
D pascal ali C skupina: 8. razred
E pascal ali C ali C++ skupina: 9. razred
Scratch od 4. do 9. razreda v treh težavnostnih skupinah
F scratch skupina: 4. in 5. razred
G scratch skupina: 6. in 7. razred
H scratch skupina: 8. in 9. razred
Vaje za Scratch najdete tukaj
Pyton od 7. do 9. razreda
I python skupina: 7. razred
J python skupina: 8. razred
K python skupina: 9. razred
Vaje za Python najdete tukaj
Kdo lahko tekmuje?
Tekmovanje je namenjeno učencem osnovnih šol. Tekmovalce lahko prijavijo osnovne šole in posebni zavodi, ki izvajajo računalniško izobraževanje.
Način izvedbe tekmovanja
Tekmovanje je dvostopenjsko, kot šolsko in državno tekmovanje.
Prijavitelji morajo tekmovalce prijaviti najpozneje do 12. januarja 2023 v informacijski sistem ZOTKiS na spletni strani ZOTKS.
Šolsko tekmovanje bo potekalo 13. januarja 2023, po šesti šolski uri.
Naloge za šolsko tekmovanje bo zagotovila ZOTKS.
Naloge in rešitve s točkovniki za vse kategorije bodo dosegljive v sistemu ZOTKiS dva dneva pred tekmovanjem.
Po izvedenem tekmovanju mentorji popravijo naloge in rezultate vpišejo v sistem ZOTKiS najpozneje do 29. januarja 2023. Na državno tekmovanje se avtomatično uvrstit prvi iz vsake skupine s posamezne šole, ki doseže vsaj 50% točk in tisti, ki jih na podlagi rezultatov izbere Komisija ZOTKS za inovativne tehnologije.
Na državnem tekmovanju bodo tekmovalci v vseh skupinah reševali naloge na računalniku.
Način in merila za izbor ekipe za mednarodno juniorsko računalniško olimpijado (EJOI)
Izmed tekmovalcev, ki programirajo v programskih jezikih C in C++, bomo oblikovali širšo skupino za priprave na 6. evropsko juniorsko računalniško olimpijado (EJOI). Lokacija za leto 2023 še ni znana.
Po 5 najboljših tekmovalcev iz vsake skupine državnega tekmovanja se neposredno uvrstijo v ožji izbor za olimpijsko ekipo. V ožji izbor se povabi še pet drugih tekmovalcev ki redno sodelujejo na Šolski ligi programiranja.
ZOTKS bo vse tekmovalce, ki se bodo uvrstili v ožji izbor za olimpijsko ekipo, o tem obvestila po državnem tekmovanju ter jih pozvala, da na posebnem obrazcu potrdijo svojo udeležbo na pripravah in izboru. V nasprotnem primeru se jih izloči iz nadaljnjega izbora. Za tekmovalce bodo organizirane skupne priprave, datumi bodo določeni naknadno.
Pripravam in samostojnemu reševanju nalog bo sledilo izbirno tekmovanje, na katerem bo določena olimpijska ekipa. Datum in lokacija izbirnega tekmovanja bosta določena po državnem tekmovanju.
Izbirna kriterija za olimpijsko ekipo sta:
1.uvrstitev med štiri najboljše na izbirnem tekmovannju
2.tekmovalcu v preteklih tekmovanjih ni bil dokazan poskus goljufije.
V primeru, da bosta dva ali več tekmovalcev na izbirnem tekmovanju na mestih, ki vodijo v olimpijsko ekipo, se bodo pri njih upoštevali izkazani dosežki na Šolski ligi programiranja. V primeru, da bi kateri izmed članov olimpijske ekipe odpovedal udeležbo, se v ekipo uvrsti naslednje uvrščeni tekmovalec.
Odločitev Komisije ZOTKS za inovativne tehnologije o olimpijski ekipi na izbirnem tekmovanju je dokončna.